• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

UC tagen fr spelsajt??

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Tycker dom passerat en gräns här, har inte skrivit på att låta dom ta kreditupplysningar på mig, har varit en verifierad spelare i typ 7 år, styrkt all information efterfrågat i 1.1 dom dom begär, flera ggr under denna tid, till och med styrkt varifrån mina inkomster kommer, men att dom ska veta antalet förfrågning och när dom är tagna, summor på inkomst/underskott osv, UC riskprognos, anmärkningar och civilstånd kan omöjligt vara lagligt utan mitt godkänannde. GDPR borde vara väldigt strikt om detta fast ja själv vet inte nåt om GDPR. Vet heller ej om denna förfrågan syns i min upplysning, men skall ta reda på det inom kort.
Finns andra ställen som inte visar den ekonomiska situationen men som visar uppgifterna dom kräver i 1.1 om dom måste titta i register efter min info.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Tycker dom passerat en gräns här, har inte skrivit på att låta dom ta kreditupplysningar på mig, har varit en verifierad spelare i typ 7 år, styrkt all information efterfrågat i 1.1 dom dom begär, flera ggr under denna tid, till och med styrkt varifrån mina inkomster kommer, men att dom ska veta antalet förfrågning och när dom är tagna, summor på inkomst/underskott osv, UC riskprognos, anmärkningar och civilstånd kan omöjligt vara lagligt utan mitt godkänannde. GDPR borde vara väldigt strikt om detta fast ja själv vet inte nåt om GDPR. Vet heller ej om denna förfrågan syns i min upplysning, men skall ta reda på det inom kort.
Finns andra ställen som inte visar den ekonomiska situationen men som visar uppgifterna dom kräver i 1.1 om dom måste titta i register efter min info.
Känns helt galet ett UC från en spelsajt:(
Vad håller dom på med!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 551
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Videoslots måste identifiera och verifiera alla spelare som är registrerade hos företaget. Därmed kan Videoslots komma att verifiera informationen som samlats in under registreringsskedet mot offentliga register eller register som innehas av oberoende källor. För att verifiera en spelares identitet med identitetsverifikationstjänster från tredje part, måste Videoslots överföra information om spelaren till tredje part. Du ger härmed ditt uttryckliga samtycke till utlämnande, överföring och delning av uppgifter med tredje partsföretag som Videoslots kan välja, från tid till annan, och som tillhandahåller en tjänst.

Det går ju tolka det stycket till att plocka in info från uc är okej, men det är lite av ett långskott.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Videoslots måste identifiera och verifiera alla spelare som är registrerade hos företaget. Därmed kan Videoslots komma att verifiera informationen som samlats in under registreringsskedet mot offentliga register eller register som innehas av oberoende källor. För att verifiera en spelares identitet med identitetsverifikationstjänster från tredje part, måste Videoslots överföra information om spelaren till tredje part. Du ger härmed ditt uttryckliga samtycke till utlämnande, överföring och delning av uppgifter med tredje partsföretag som Videoslots kan välja, från tid till annan, och som tillhandahåller en tjänst.

Det går ju tolka det stycket till att plocka in info från uc är okej, men det är lite av ett långskott.
Det där tredje part lät lite konstigt :eek:
Är det UC tro:D
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Ja skulle vilja se andra företag och banker formulera sej så angående kreditprövning från UC istället för "sedvanlig kreditprövning" och "inhämtas från UCs register" ...att bara skriva 3e part kan inte räcka för att få göra vad som helst utan ett medgivande från personen.
 

Varpe

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
14 November 2018
Meddelanden
187
Mottagna reaktioner
169
Poäng
337
Ta fram ett antal användarvillkor på diverse produkter (din mobil, facebook kanske, till och med din nya bil som har wifi-uppkoppling) och ctrl-F sök på "tredje part".
Tredje part betyder exakt vem som helst som företaget eller den som tillhandahåller tjänsten känner för, det är helt ospecifierat och utan ramar.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 273
Mottagna reaktioner
1 104
Poäng
897
Står lite otydligt!

Men skulle va riktigt bra om alla bolag tar uc på nya medlemmar.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Står lite otydligt!

Men skulle va riktigt bra om alla bolag tar uc på nya medlemmar.

Nu förstår jag din irrationan i ditt fall Tourettes men som Pala säger vore det ju faktiskt bra för framtiden om de gör en UC koll (utan att upplysningarna redovisas då) för att förstå sig på en om det är någon som lider av problem eller inte.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp